26 січня 2023 року на базі ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Луги було проведено засідання територіальних методичних формувань заступників директорів з навчально-виховної роботи, заступників директорів з виховної роботи та бібліотекарів закладів Богданської ТГ.
Тема засідання: “Педагогіка партнерства як один із факторів взаємодії учасників освітнього процесу”. Форма проведення – семінар-тренінг. Мета заняття: створення сприятливої атмосфери співробітництва, формування власної стратегії роботи з учасниками освітнього процесу завдяки педагогіці партнерства; підвищити професійну мобільність та прагнення щодо самовдосконалення, постійного підвищення свого професійного рівня через оволодіння новими знаннями і навичками.
Сьогодення вимагає: школа – відкрита система, зорієнтована на особистість, а вчитель – гуманіст, інтелігент, професіонал, який вдумливо впроваджує у практику роботи інноваційні прийоми й методи, які можуть змінити учня та підготувати його до життя в сучасних умовах. Партнерські взаємини між учнем, учителем та батьками є однією з ключових засад якісного реформування української школи. І це не дивно, адже лише завдяки порозумінню, співпраці та підтримці кожного учасника освітнього процесу можна досягти позитивного результату.
Тренер - заступник директора з навчально-виховної роботи Шорбан Оксана Василівна розкрила учасникам поняття «педагогіки партнерства», основні принципи, на яких ґрунтується педагогіка партнерства, а також зосередила увагу учасників на двох шляхах щодо реалізації ідей педагогіки партнерства. Оксана Василівна наголосила: «Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна й неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим принципом побудови освітнього середовища закладу, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу».
Тренер Шорбан О.В. в організуючій частині тренінгу запропонувала учасникам емоційні привітання – вправа «Чарівні вітання»; вправу «Знайомство», яка допомогла учасникам дізнатися більше один про одного, вправу «Мозковий штурм», де були встановлені «Правила роботи в групі», а також вправу-пазли «Мої очікування», де учасники записали свої очікування від тренінгу та виявили зацікавленість даною темою. В основній частині тренінгу Оксана Василівна запропонувала учасникам вправи як успішно взаємодіяти, відпрацьовування алгоритму дій щодо принципів партнерства та вправи, що сприяли формуванню позитивної самооцінки та усвідомленню унікальності кожної людини: «Кольори», «Асоціації», «Бінго», «Мальованки». У заключній частині – вправа «Повернення до очікувань», де учасники визначали, наскільки справдилися їхні очікування й рефлексія «Коло вдячності», у якій кожен з учасників по колу, тримаючи в руках «Ангела» сказав слова вдячності своєму колезі за час проведений разом.
Підсумовуючи роботу тренер Шорбан О.В. наголосила: «Педагогіка партнерства – це сплетіння життєвих цілей і намірів усіх членів команди. Дух партнерства створює середовище, що робить роботу комфортною й ефективною. Тому починати завжди треба з себе».ЗДНВР Шорбан О.В., ЗДВР Мартиш Т.В. та бібліотекар закладу Дем’ян І.І. поділились «методичними родзинками» своєї професійної діяльності, ознайомили учасників семінару з нетрадиційними формами методичної роботи, яку вони здійснюють у ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Луги.